Patch 4.7

TEAM SIX FEET UNDER

Patch 4.7 recap om buffs/nerfs/changes och hur det påverkar spelet.

Gragas

GRAGAS:

Q – Barrel Roll

Ändrad så att den funkar lite mer som en Lux ”E” på det sättet att den kommer ge vision där man lägger den. Detta kommer gynna Gragas på Support fronten vilket jag kommer prata mer om senare.

R – Explosive Cask

Range ökad från 1050 till 1150

Conclusion: Vi kommer antagligen inte ser mer Gragas Mid på grund av dessa ändringar då fortfarande inte kan klassas med de andra midlaners som spelas just nu. För att vi ska få se gragas spelas mid igen behöver han en ordentlig damage buff eller ytterligare en rework på hans kit vilket dock inte kommer ske inom snar framtid då han nyss ändrades. Det som denna lilla buffen gör är att han blir ännu bättre som support, det är fortfarande många som inte förstår varför och hur han ska spelas som support men jag har gjort lite research och kollat upp. Så flera i vårt lag spelar Gragas support i soloQ när vi inte får våra roller. Vi har i genomsnitt cirka 74% win rate med gragas i soloQ som support. Jag tror och hoppas vi kommer få se det mer och mer i både soloQ och competative gaming.

 

Kassadin

KASSADIN:

Q – Null Sphere

Skölden Kassadin får av sin Q minskas från
40/80/120/160/200 (+0.8 ability power)
till
40/70/100/130/160 (+0.3 ability power)

Conclusion: Kassadin har inte varit speciellt populär de senaste månaderna sedan hans remake, men har fortfarande spelats av de ursprungliga ”Kassadin-spelarna” ibland och han har trots allt en relativt stark laning phase jämfört med vad många tror. Det som har blivit nerfat nu är Kassadins laning phase då han behöver sin sköld från sin Q när han harassar i lane. Med den minskade skölden han får kommer han kunna tradea sämre vilket gör hans lane svårare och han kommer ha svårare att snowballa in i mid/late game.

 

Khazix

KHA’ZIX:

Q – Taste Their Fear

Isolation Radius ökad från 350 till 500

Ny Feature: Torn räknas nu som Allies så att du blir inte Isolated när du är nära torn.

R – Void Assault

Det är nu 2 sekunder mellan varje ult charge när du aktiverat din ultimate

Conclusion:

Detta är en stor nerf på Kha’Zix enligt mig då du inte alls på samma sätt kommer kunna isolatea targets i team fights och det kommer inte alls att gå att dyka targets under torn på samma sätt när torn har en isolation radius. Vi kommer nog inte få se Kha’Zix varken bannas eller first pickas längre, han kommer dock fortsätta spelas av dedikerade Kha’Zix spelare. En bra och välbehövlig nerf på honom då han har varit allt för OP lite för länge.

 

SummonerHeal

Heal

Heal har varit lite för op så de tog bort cleansen man hade på den som gjort att man alltid kunde helas för max amount. Detta kommer göra att vi kommer se fler ignites för att kontra heal men vi kommer också fortsätta att se mycket exhausts då det är en väldigt bra spell. Jag tycker att det är en bra ändring och det balanserar Sumoner spells på ett bra sätt, man har flera olika val beroende på vad man möte och hur man vill spela.

 

Feral Flare

Feral Flare

Madred’s Razors, Wriggle’s Lantern och Feral Flare har alla fått nerfs. Bye Bye Master Yi.

Madred’s Razors

Maim Passive: Damage till monster har sänkts från 60 till 50

Wriggle’s Lantern

Det nya med Wriggle’s Lantern är att du nu får stacks på assists och kills
Maim Passive: Damage till monster har sänkts från 100 till 75

Feral Flare

Maim Passive: Damage till monster har sänkts från 100 till 75
Auto Attack heal scalear inte längre med stacks vilket kommer minsta sustainen man får i jungeln.
Damage och Attack Speed increase man får för varje stack av Feral Flare har tagits.
Base Attack Damage Sänkt från 15 till 12
Base Attack Speed sänkt från 35% till 30%

Conclusion:

Hela Feral Flare samt allt den byggs av har blivit nerfat med hårda siffror i nästan alla olika delar. Sustain är mindre, damage är mindre och damage mot monster är mindre. Vi kommer definitivt se mindre feral flare och med kommer även många junglare försvinna ur metan, junglare såsom Master Yi, Shyvana och Xin Zhao. Jag tycker denna nerfen är ganska överdriven, som jag ser det så var inte Feral Flare junglare så bra som alla sa utan de var ganska jämna med Spririt Stone junglarna. Men nu med den nerfade Feral Flare så kommer vi se mycket mer av de ”gamla” junglarna igen.

 

sign_zeefler

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>